Roeselarestraat wordt Fiberklaar!
Fiberklaar heeft zich tot doel gesteld om hoogwaardige glasvezelverbindingen aan te leggen in gemeenten in heel België. Het bedrijf is nu ook in onze gemeente begonnen met het onderzoeken en plannen van de uitrol van het glasvezelnetwerk.
Iedere betrokken bewoner kreeg reeds per brief over de werken door Fiberklaar. Onderaan dit artikel kunnen de contactgegevens en documenten eveneens worden geraadpleegd.
Samenwerking met andere werken om overlast te beperken
Om de overlast voor de inwoners tot een minimum te beperken, heeft Fiberklaar besloten om de aanleg van het fiber-netwerk zoveel mogelijk te laten samenvallen met andere geplande werken. Dit betekent dat de straten die toch al onder constructie zijn, nu ook worden uitgerust met het nieuwe fibernetwerk. Hierdoor wordt niet alleen de overlast geminimaliseerd, maar kunnen de inwoners ook sneller profiteren van de voordelen van glasvezel.
In de Roeselarestraat worden reeds nutswerken uitgevoerd door verschillende aannemers, daarom heeft Fiberklaar besloten om tegelijk ook de glasvezelkabel te leggen.
Technici bereiden de aanleg voor
In de komende weken zullen Fiberklaar-technici in de buurt te zien zijn. Deze technici, werkzaam bij de aannemer Thobo, zijn herkenbaar aan hun hesjes met het Fiberklaar-logo en hun identificatiebadges. Ze zullen bij de inwoners langskomen om de aanleg van het open glasvezelnetwerk voor te bereiden. Tijdens dit bezoek wordt bekeken hoe de glasvezelkabel het best in elke woning kan worden aangesloten.
Flexibele aansluitingsopties
Het is belangrijk op te merken dat het bezoek van de technici geen verplichting met zich meebrengt. Inwoners hebben volledige autonomie over de keuze om al dan niet een fiberaansluiting te laten plaatsen. Als de technici niemand thuis treffen, zullen ze een kaartje achterlaten om een nieuwe afspraak te maken. Voor degenen die graag meteen een afspraak willen plannen, zijn er contactgegevens beschikbaar.
Toekomstige stappen
Hoewel de aanleg van het glasvezelnetwerk in bepaalde delen van de gemeente al begonnen is, zal de uitrol in de rest van Ledegem geleidelijk plaatsvinden. De aansluitingen worden pas actief wanneer het netwerk in de hele gemeente volledig is uitgerold.
Meer informatie en contactgegevens
Voor vragen, meldingen of klachten kunnen inwoners contact opnemen met de aannemer Thobo via thobo@fiberklaar.be of 0497 39 45 59. Als er behoefte is aan meer informatie over de planning of als er zich problemen voordoen tijdens de werkzaamheden, staat het Team Fiberklaar klaar om te helpen.